جمعه ۰۴ اسفند ۰۲

خدمات بهينه سازي قابل ارائه جهت افزايش رتبه سايت در موتورهاي جستجوگر

پيام مديريت سايت بلاگ 88 : با سلام خدمت شما كاربران گرامي ، به بلاگ 88 من خوش آمديد .لطفا براي هرچه بهتر شدن امكانات اين بلاگ ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما در بهتر شدن كيفيت امكانات بلاگ كمك كنيد . با تشكر

خدمات بهينه سازي قابل ارائه جهت افزايش رتبه سايت در موتورهاي جستجوگر

۸۴۶ بازديد

چرا بهينه سازي براي موتورهاي جستجو مفيد مي باشد؟

يكي از مهمترين دلايل ايجاد و طراحي وب سايت ، معرفي شركت و محصولات در عرصه بين الملل مي باشد. آمار جهاني نشان مي دهد كه 91 درصد كاربران اينترنت براي يافتن يك محصول خاص از موتورهاي جستجو گر استفاده مي كنند و 73 درصد معاملات آنلاين به وسيله موتورهاي جستجو گر آغاز مي شود. پس اين موضوع كه سايت و محصولات ما از طريق موتورهاي جستجو گر به مشتريان معرفي شوند بسيار حائز اهميت مي باشد.
حال مسئله اين است كه موتور هاي جستجو در پاسخ به جستجوي يك كلمه خاص ، بيش از 1000 سايت را يافته و بصورت صفحه بندي نمايش خواهد داد. آمار جهاني نشان مي دهد كه حدود 90% كاربران فقط سه صفحه اول را به دنبال سايت مورد جستجوي خود مي گردند و 41% كاربران هنگامي كه در صفحه اول سايت مورد جستجوي خود را نيافتند كلمه جستجوي خود را عوض مي كنند.

 

بهينه سازي سايت (سئو) چيست؟

SEO مخفف كلمات (Search Engine Optimization) مي باشد كه به معناي بهينه سازي سايت از نظر ساختاري، فني و محتوايي براي موتورهاي جستجو مي باشد.
SEO يعني توليد كردن صفحات وبي كه براي موتورهاي جستجو جالب وجذاب هستند . به عبارتي فرآيندي است كه

چرا بهينه سازي براي موتورهاي جستجو مفيد مي باشد؟

يكي از مهمترين دلايل ايجاد و طراحي وب سايت ، معرفي شركت و محصولات در عرصه بين الملل مي باشد. آمار جهاني نشان مي دهد كه 91 درصد كاربران اينترنت براي يافتن يك محصول خاص از موتورهاي جستجو گر استفاده مي كنند و 73 درصد معاملات آنلاين به وسيله موتورهاي جستجو گر آغاز مي شود. پس اين موضوع كه سايت و محصولات ما از طريق موتورهاي جستجو گر به مشتريان معرفي شوند بسيار حائز اهميت مي باشد.
حال مسئله اين است كه موتور هاي جستجو در پاسخ به جستجوي يك كلمه خاص ، بيش از 1000 سايت را يافته و بصورت صفحه بندي نمايش خواهد داد. آمار جهاني نشان مي دهد كه حدود 90% كاربران فقط سه صفحه اول را به دنبال سايت مورد جستجوي خود مي گردند و 41% كاربران هنگامي كه در صفحه اول سايت مورد جستجوي خود را نيافتند كلمه جستجوي خود را عوض مي كنند.

 

بهينه سازي سايت (سئو) چيست؟

SEO مخفف كلمات (Search Engine Optimization) مي باشد كه به معناي بهينه سازي سايت از نظر ساختاري، فني و محتوايي براي موتورهاي جستجو مي باشد.
SEO يعني توليد كردن صفحات وبي كه براي موتورهاي جستجو جالب وجذاب هستند . به عبارتي فرآيندي است كه منجر ميشود آدرس يك سايت اينترنتي در بالاترين نتايج يك موتور جستجو قرار گيرد .در اغلب موارد موفقيت يك وب سايت به بهينه سازي وب آن سايت (SEO) بستگي دارد. به عبارتي ايجاد يك وب سايت بسيار جذاب و زيبا براي مشترياني كه وجود ندارند كافي نيست. بايستي به طريقي مشتريان هدف را شناسايي و به سايت كشاند و سپس از طريق جذابيت هاي داخل سايت نسبت به معرفي بهتر خدمات و محصولات اقدام كرد. بهينه سازي SEO با هدف افزايش رتبه سايت در موتورهاي جستجو و هدايت مشتريان بالقوه به داخل سايت مي باشد.
ارائه خدمات SEO امروزه در جهان به عنوان يك خدمت فني و مشاوره اي بسيار با ارزش محسوب مي گردد و شركت هاي ارائه دهنده خدمات SEO سعي دارند با بهينه سازي وب سايت ها نسبت به افزايش رتبه آنها در موتورهاي جستجوگر اقدام نمايند. در ادامه به برخي از اين خدمات قابل ارائه اشاره اي شده است:

شناخت دقيق و تجزيه و تحليل سايت رقبا

سايت هاي ديگري كه در زمينه فعاليت شما فعاليت مي كنند شناسايي شده , دقيقا مورد بررسي قرار مي گيرند تا ميزان اهميت ايشان , ميزان توانمندي ها و همچنين مدت زمان و فعاليت هاي لازم براي پشت سر گذاشتن آنها تعيين گردد. سايت رقباي شركت هنگام جستجوي چه كلماتي پيدا مي شود؟ با چه رتبه اي؟ چقدر محتوا دارد؟ مطالبش تا چه حد بهينه شده اند؟ آيا عضوگيري مي كند و چقدر عضو ثابت دارد؟ چقدر بازديد كننده دارد؟ طراحي فني سايت وي چقدر حرفه اي است؟ به چه ميزان بروز مي شود؟ و پرسش هاي فراوان ديگري كه باعث مي شود بتوان با ترسيم نقشه اي از فعاليت هاي رقبا و برنامه ريزي موثر آنها را پشت سر قرار دهيم.

 

پيدا كردن كلمات كليدي هدف و شروع سرمايه گذاري

با توجه به تحقيقات انجام شده كلمات كليدي موردنظر جهت بهينه سازي سايت براساس اين كلمات شناسايي و هدفگذاري مي گردند. در واقع اين كلمات موردنظر مي باشند تا در هنگام جستجو در موتورهاي جستجوگر وب سايت شركت ما در رتبه هاي بالاتر به مشتريان نمايش داده شوند و از اين طريق مشتريان بيشتري به سمت سايت هدايت گردند.
اين مرحله از اهميت بسياري برخوردار است زيرا كلمه فعاليت هاي SEO براساس اهداف اين مرحله انجام خواهد شد و در صورتي كه كلمات كليدي هدف در نظر گرفته شده مناسب نباشد كليه سرمايه و انرژي صرف شده برروي بهينه سازي سايت نتيجه بخش نخواهد بود و بالعكس در صورت پيدا كردن كلمات كليدي موثر و هدفمند مي توان در مدت زمان كوتاه به نتايج قابل قبولي دست پيدا كرد.

 

پيدا كردن كلمات كليدي هدف و شروع سرمايه گذاري

با توجه به تحقيقات انجام شده كلمات كليدي موردنظر جهت بهينه سازي سايت براساس اين كلمات شناسايي و هدفگذاري مي گردند. در واقع اين كلمات موردنظر مي باشند تا در هنگام جستجو در موتورهاي جستجوگر وب سايت شركت ما در رتبه هاي بالاتر به مشتريان نمايش داده شوند و از اين طريق مشتريان بيشتري به سمت سايت هدايت گردند.
اين مرحله از اهميت بسياري برخوردار است زيرا كلمه فعاليت هاي SEO براساس اهداف اين مرحله انجام خواهد شد و در صورتي كه كلمات كليدي هدف در نظر گرفته شده مناسب نباشد كليه سرمايه و انرژي صرف شده برروي بهينه سازي سايت نتيجه بخش نخواهد بود و بالعكس در صورت پيدا كردن كلمات كليدي موثر و هدفمند مي توان در مدت زمان كوتاه به نتايج قابل قبولي دست پيدا كرد.

 

تهيه نقشه يا Site Map سايت

نقشه سايت، به معني محلي است كه لينك دسترسي به تمامي مطالب سايت بصورت دسته بندي شده در آن وجود دارد. تهيه فايلي با فرمت و استاندارد ويژه كه بعضي موتور هاي جستجوي معروف براي تسهيل ردگيري مطالب سايت آن را مي پذيرند مي تواند كمك شاياني براي بهبود رتبه سايت در موتورهاي جستجو باشد.

 

بهينه سازي تگهاي صفحه بر اساس آخرين استاندارد هاي كنسرسيوم جهاني وب (W3C)

لزوما ربات هاي موتورهاي جستجوگر، سايت را همانگونه كه شما در مرورگر خود مي بينيد نمي بينند، بلكه كدهاي صفحات را مي خوانند .طبيعي است اگر طراح سايت، توجهي به چگونگي عملكرد الگوريتم موتور جستجو نداشته باشد، نمي توان انتظار داشت كه اطلاعات وب سايت به درستي در موتورهاي جستجوگر معرفي شوند.

 

استفاده از تكنيك هاي فني خاص جهت افزايش بهينگي صفحات و لينكها

برخي تكنيك هاي فني جهت بهينه سازي لينك ها و كدهاي وب سايت وجود دارد كه در كوتاه مدت باعث افزايش رتبه سايت در موتورهاي جستجوگر مي گردد. استفاده از اين تكنيك ها مي تواند جهت شروع بسيار مناسب باشد. البته همواره الگوريتم شناسايي و رتبه بندي موتورهاي جستجوگر نظير گوگل در حال تغيير مي باشد كه مي تواند براساس مستندات فني ارائه شده توسط خود شركت گوگل نسبت به بهينه سازي بيشتر كدهاي وب سايت اقدام نمود.

 

بهينه سازي سايت از نظر محتوايي براي موتورهاي جستجوگر

موتورهاي جستجوگر نوين سعي دارند به صورت هوشمندانه اي وب سايت ها را تشخيص داده و در جستجوهاي كاربران نتايج قابل قبولي به آنها ارائه كنند. به همين دليل هرچقدر هم برروي تكنيك هاي SEO جانبي و بهينگي فني سايت كار شود ولي محتواي سايت در نظر گرفته نشود نتايج حاصله بسيار ضعيف يا موقت خواهد بود. بايستي اطلاعات داخل سايت به بهترين شكل دسته بندي و ارائه شوند به شكلي كه هم براي مشتريان شركت اطلاعات كامل و جامعي ارائه شود و هم موتورهاي جستجوگر با مشاهده محتواي سايت بتوانند به بهترين شكل اين محتوا را ايندكس كرده و در اختيار كاربران قرار دهند.
انتخاب كلمات كليدي مناسب و استفاده از آنها در محتواي سايت، وارد كردن مشخصات دقيق و كامل محصولات، استفاده از تصاوير مناسب در محتوا، تعريف صفحات استاتيك داراي محتواي مناسب، استفاده از تكنيك پخش اخبار و ... همگي سبب افزايش محتواي وب سايت شده و رتبه سايت را در موتورهاي جستجوگر بهبود مي بخشند.

 

استفاده از تكنيك تگ ابري

با استفاده از اين تكنيك و ايجاد كلمات كليدي بسيار زياد مي توان در داخل سايت يك شبكه گسترده از لينك ها و كلمات ايجاد كرد كه اين صفحات به شكل مناسبي در زير صفحات محصولات نمايش داده شده و به همديگر لينك مي شوند. بدين ترتيب علاوه بر افزايش محتواي سايت، به موتورهاي جستجوگر ياري مي رسانيم تا اطلاعات بيشتري از محصولات و صفحات ما بدست بياورند.

 

ايجاد لينك مرتبط از سايت هاي ديگر

بايستي جهت شناسايي سريع وب سايت و افزايش رتبه آن از سايت هاي پربازديد ديگر لينك هاي موثري به وب سايت ايجاد كرد. هر چقدر لينك هاي داده شده به وب سايت بيشتر و از سايت هاي معتبر تر و در موقعيت هاي بهتري باشد رتبه وب سايت در موتورهاي جستجوگر به مرور افزايش پيدا خواهد كرد.

 

رصد كردن نتايج و رتبه در موتورهاي جستجوگر

با استفاده از ابزارهايي كه خود موتورهاي جستجوگر در اختيار ما قرار مي دهند مانند ابزار Google Webmasters نتايج حاصل از فعاليت هاي انجام شده رصد شده و تصميمات جديد اخذ مي گردد. بدون استفاده از اين ابزارها حركت هاي ما مانند حركت در تاريكي مي باشد كه نمي دانيم به كدام جهت در حال حركت هستيم. در حاليكه ما قصد داريم با هدف گذاري و فعاليت موثر به نتايج قابل قبول دست پيدا كنيم و اين ابزارها ميزان پيشرفت ما و نحوه رسيدن به نقطه هدف را نشان خواهند داد.

 

ادامه فعاليت هاي بهينه سازي و تكرار مراحل قبل

رسيدن به يك نتيجه موفقيت آميز و ماندگار در بحث SEO همواره نياز به توجه بيشتر و حوصله خواهد داشت. مسلما مي توان با هدفگذاري هاي جديد و رصد كردن نتايج به مرور زمان به يك نتايج بسيار قابل قبول و ماندگار دست پيدا كرد. موردي كه حائز اهميت است فعاليت هاي مكرر و تصميم گيري هاي به موقع و سريع مي باشد. در تجارت اينترنتي همه رقبا سعي مي كنند كه به نوعي خودشان را به مشتريان معرفي كرده و بهتر شناخته شوند و كساني موفق خواهند بود كه تصميمات درستي اخذ كرده و از فعاليت نااميد نگردند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.