داشتن وبلاگ، مخصوصاً تركيب آن با شبكههاي اجتماعي يك راه رايج و مطمئن براي پيشرفت كسب و كار شما به صورت آنلاين است. ولي هنوز بسياري از تجارت هاي كوچك هستند كه براي برداشتن اين قدم و ايجاد وبلاگ ترديد ميكنند.
چندين دليل وجود دارد كه صاحبان تجارتهاي كوچك وبلاگ نميسازند:
ممكن است نيازمند صرف هزينه و زمان زيادي باشد.
صاحبان تجارتها، براي شروع كار وبلاگ از نظر فني اطلاعات اندكي دارند.
توسعه دادن مخاطبان ثابت براي وبلاگ، كه روي يك موضوع خاص تمركز دارد، چالش برانگيز است.
پيدا كردن ايدههاي مناسب و مرتبط با تجارت، براي قرار دادن روي وبلاگ بهصورت مداوم مي تواند كار سختي باشد.
شروع يك وبلاگ تجاري، .....
داشتن وبلاگ، مخصوصاً تركيب آن با شبكههاي اجتماعي يك راه رايج و مطمئن براي پيشرفت كسب و كار شما به صورت آنلاين است. ولي هنوز بسياري از تجارت هاي كوچك هستند كه براي برداشتن اين قدم و ايجاد وبلاگ ترديد ميكنند.
چندين دليل وجود دارد كه صاحبان تجارتهاي كوچك وبلاگ نميسازند:
ممكن است نيازمند صرف هزينه و زمان زيادي باشد.
صاحبان تجارتها، براي شروع كار وبلاگ از نظر فني اطلاعات اندكي دارند.
توسعه دادن مخاطبان ثابت براي وبلاگ، كه روي يك موضوع خاص تمركز دارد، چالش برانگيز است.
پيدا كردن ايدههاي مناسب و مرتبط با تجارت، براي قرار دادن روي وبلاگ بهصورت مداوم مي تواند كار سختي باشد.
شروع يك وبلاگ تجاري، لازم نيست وقت و هزينه هنگفتي از شما بگيرد. زماني كه شروع كرديد، سودي كه از اين كار نصيب شما ميشود نشان ميدهد كه ارزش صرف اين وقت و هزينه را داشته است.توسعه كسب و كار
در ادامه پنج دليل اصلي كه چرا شما براي كسب وكار خود به يك وبلاگ تجاري نياز داريد، شرح داده شده است:
هدفيابي مشتريهاي بالقوه
معمولاً وبلاگهاي تجاري به طور مستقيم باعث ترويج كالا يا خدمات شما نميشوند، اما به اين معنا نيست كه يك وبلاگ از نظر فعاليت تبليغاتي ارزشي ندارد، بلكه اين پيشرفت بهصورت مجهول صورت ميگيرد.
با شرح كسب و كار يا خدمات كلي كه ارائه ميدهيد و نيازهاي متفاوت مخاطبان، نام خود را مقابل چشم مشتريهايي قرار ميدهيد كه ممكن است به خريد محصول يا ارائه خدمات شما نياز داشته باشند يا آن را مد نظر قرار دهند.
بالا بردن ترافيك وبسايت
اكثر مواقع وبلاگها و وبسايتهاي تجاري از هم مجزا هستند؛ گاهي در دو بخش جداگانه قرار ميگيرند و گاهي بهطور كلي دو سايت مختلف دارند. داشتن يك مكان دوم، به شما امكان يافتن بينندههاي جديد ميدهد و ترافيك را از طريق لينكها به سمت محصول، خدمات، فروشگاههاي آنلاين يا صفحات تماس شما ميكشاند.
جا انداختن نام خود به عنوان يك كارشناس صنعتي
به اشتراك گذاشتن اطلاعات مرتبط و با كيفيت بالا، ميتواند ميزان تخصص شما را در مورد يك موضوع خاص به خوانندهها نشان دهد. با گذر زمان ممكن است به عنوان يك منبع كه اطلاعات صحيح و مفيد در اختيار خوانندههاي خود قرار ميدهد، شناخته شويد و به آنها در شناخت ابزارها و منابع جديد، حل چالشهاي سخت و پيشرفت كسب و كار آنها كمك ميكنيد.
توسعه عمومي
يكي از بهترين بخشهاي يك وبلاگ تجاري موفق، ارتباط، همكاري و اشتراكگذاري است. ايجاد يك فضاي گفتوگو در وبلاگ با قرار دادن پست يا جواب دادن به نظرات و سؤالها، ميتواند به شما كمك كند تا اجتماعي با منافع مشترك ايجاد كنيد و مخاطبان خود را بهتر بشناسيد.
ايجاد ارتباط موثر فرد به فرد
يك وبلاگ تجاري لازم نيست هميشه فقط در مورد كسب وكار باشد. شما مي توانيد با وارد كردن نظرات شخصي خود در نوشتهها و استفاده از شوخ طبعي و حتي گاهي خارج شدن از موضوع، از ايجاد يك فضاي كسلكننده كاري جلوگيري كنيد. اين نه تنها وبلاگ شما را منحصر به فرد ميكند، بلكه باعث نزديكتر شدن شما به خواننده ميشود.
اينها فقط چند مزيت داشتن يك وبلاگ تجاري موفق هستند. اگرچه ايجاد يك وبلاگ تجاري موفق زمانبر است و در شروع به صبوري و صرف هزينه نياز دارد؛ علاوه بر اين مزايا متوجه سودهاي ديگري كه عايد شما ميشود، خواهيد شد.
منبع : پي منت 24