دوشنبه ۳۰ بهمن ۰۲

آرشیو فروردین ماه 1396

پيام مديريت سايت بلاگ 88 : با سلام خدمت شما كاربران گرامي ، به بلاگ 88 من خوش آمديد .لطفا براي هرچه بهتر شدن امكانات اين بلاگ ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما در بهتر شدن كيفيت امكانات بلاگ كمك كنيد . با تشكر

بـ۸۸ـــــــــلاگ چيست؟ يا وبلاگ چيست ؟

۴۵۶ بازديد
بـ۸۸ـــــــــلاگ چيست؟
يا وبلاگ چيست ؟

بـ۸۸ـــــــــلاگ ، يك صفحه وب ( مشابه يك روزنامه شخصي ) و با قابليت دستيابي عموم كاربران به آن است . وبلاگ ها ، بر اساس يك نظم خاص بهنگام  و محتوي بلاگ نشاندهنده شخصيت مولف و يا مولفان آن مي باشد . اولويت استقرار و يا نشر مطلب بر اساس يك ساختار زماني شكل مي گيرد. در اين حالت خوانندگان بلاگ ها همواره  در ابتدا جديدترين مطلب و يا مطالب منتشر شده را مشاهده و در صورت تمايل آن را مطالعه مي نمايند .
اكثر وبلاگ ها داراي يك خط فكري خاص بوده و به نوعي آن را دنبال مي نمايند . مثلا" در صورتي كه يك كاربر علاقه مند ......

ادامه مطلب

فوت و فن وبلاگ نويسي حرفه اي بلاگ 88 چيست؟!

۴۳۴ بازديد

اگر تا به حال مدير وبلاگي بوده باشيد حتما اين سوال به ذهتان رسيده كه به راستي فوت و فن وبلاگ نويس حرفه اي بودن در چيست، اصلا چيزي به نام وبلاگ نويسي حرفه اي وجود دارد يا بيشتر هياهوي سايت ها و وبلاگ ها به اين اصطلاح آب و تاب داده است، واقعيت مطلب اين است كه انجام هر كاري (كم و بيش) نياز به داشتن دانش آن دارد، وب نويسي نيز نتنها از اين قاعده مستثني نيست بلكه نمودي برجسته از آن است، وبلاگ هاي زيادي هر روز ايجاد و به روزرساني مي شوند اما به ندرت كاربردي و پرمخاطب مي گردند يا اگر هم مخاطبي داشته باشند، ثابت نيستند و ممكن است يك بار براي هميشه باشند! در اين مطلب به بررسي اين موضوع مي پردازيم.

اگر مي خواهيد از زحمتي كه براي نوشتن مطالب و مديريت وبلاگتان مي كشيد حداكثر نتيجه را داشته باشيد داشتن چند فاكتور و رعايت چند نكته كافي است تا شما را به يك وبلاگ نويس حرفه اي ...

ادامه مطلب

اضافه شدن داده‌هاي ساختار يافته در تمام قالب ها اين سرويس

۷۷۰ بازديد

 

نمونه تصوير از تگ اُپن گراف در شبكه اجتماعي تلگرام:

 

 

استفاده از داده‌هاي ساختاريافته باعث مي‌شود تا موتورهاي جستجو بتوانند نتايج جستجو را مرتب‌سازي كرده و كيفيت جستجو را بالا ببرند.

شما زماني كه مطلبي را در داخل وب‌سايت خود قرار مي‌دهيد دقيقاً مي‌دانيد كه مطلب شما در چه زمينه‌اي نوشته‌ شده است، اما موتورهاي جستجو از درك مطلب برخوردار نيستند و فقط مي‌توانند مطلب را بخوانند درنتيجه نمي‌توانند مطالب وب‌سايت‌ها را دسته‌بندي كنند.

شما مي‌توانيد با استفاده صحيح از داده‌هاي ساختار يافته به موتورهاي جستجو اطلاعات دقيق‌تري از موضوع وب‌سايت بدهيد تا موتورهاي جستجو بتوانند مناسب‌ترين نتيجه جستجو را در اختيار كاربران قرار دهند.

استفاده از داده‌هاي ساختاريافته باعث ماندگاري بيشتر كاربران در وب‌سايت شما مي‌شوند.

يكي از مزاياي عمده استفاده از داده‌هاي ساختاريافته، قابليت‌هايي است كه به نمايش نتايج جستجو اضافه مي‌شود. به طور مثال نمايش تصوير، امتياز وب‌سايت و يا مدت‌زمان فايل صوتي كه مي‌تواند براي كاربران جذابيت بيشتري داشته باشند و كاربر را ترغيب به بازديد از وب‌سايت شما كنند.

متاتگ اُپن گراف مي‌تواند در بهبود سئو وب‌سايت تأثير زيادي داشته باشد. اُپن گراف به‌صورت مستقيم بر روي سئو سايت شما تأثيري نمي‌گذارد بلكه لينك‌هايي كه شما در صفحات اجتماعي قرار مي‌دهيد باعث بهتر ديده شدن در شبكه‌هاي اجتماعي مي شود زيرا شبكه‌هاي اجتماعي مطالب شمارا بر اساس تگ اُپن گراف نمايش مي‌دهند.

آموزش تغيير هدر بعضي از قالب هاي سرويس وبلاگدهي بلاگ 88

۵۲۳ بازديد

 

تغيير هدر خيلي راحت هست نياز نيست كه چندان اطلاعي از كد نويسي داشته باشيد . فقط مراحل زير رو به ترتيب انجام بديد.

1. ابتدا به قسمت ويرايش قالب برويد.

!-------------- دانلود لينك هدر جديد ---------------

پيدا كنيد و آدرس لينك هدر را روي آدرس مرورگر كپي، پيست و سپس اينتر بزنيد

2 . براي تغييرات هدر از فتوشاپ استفاده كنيد ( نام عنوان و توضيحات و ... درباره وبلاگ شما)

3 . بعد از تغييرات عكس هدر را آپلود كنيد.

4 . آدرس آپلود هدر را مطابق شكل زير انجام دهيد

!-------------- قابل تغيير هدر جديد توسط شما ---------------
#templatemo_banner {background: url(آدرس هدر شما) no-repeat;}

!-------------- قابل تغيير هدر جديد توسط شما ---------------

5. حالا كافيه بجاي قسمت آدرس هدر شما ، آدرس هدر جديد رو بديد

توجه : آدرس لينك هدر جديد جايگرين آدرس هدر قبلي قرار دهيد.

6 . گزينه تغييرات ويرايش قالب را كليك كنيد

7 . كار تمام است. موفق باشيد

اضافه شدن بقيه اشتراك گذاري مطالب پيش از 185+ شبكه هاي اجتماعي داخلي و خارجي

۸۵۹ بازديد

اشتراك گذاري مطالب در شبكه هاي اجتماعي توسط كاربران و گرفتن بازديد از سوي شبكه هاي اجتماعي ، امري مهم در سئو و افزايش بازديد تلقي مي گردد
در اين پست از قالب بلاگ 88؛

كد اشتراك گذاري مطالب در 189 شبكه هاي اجتماعي خارجي و داخلي :

ليست نام شبكه هاي داخلي و خارجي:

1- اشتراك گذاري در 100zakladok
 2- اشتراك گذاري در Adfty
 3- اشتراك گذاري در Adifni
4- اشتراك گذاري در ADV QR
 5- اشتراك گذاري در Amazon
6 - اشتراك گذاري در  Amen Me
7- اشتراك گذاري در  AOL Lifestream
 8- اشتراك گذاري در  AOL Mail
9- اشتراك گذاري در  APSense
10- اشتراك گذاري در  Atavi
11- اشتراك گذاري در  Baidu
12- اشتراك گذاري در  Balatarin
13- اشتراك گذاري در  Beat100
14- اشتراك گذاري در  Bit.ly
15- اشتراك گذاري در  ....

ادامه مطلب

اضافه شدن امكان باركد رمزينه QR Code

۵۹۳ بازديد

با سلام

 امكان باركد رمزينه QR Code به مطالب به سرويس بلاگ 88 اضافه شد.

 

باركد رمزينه QR Code چيست؟!

به هر نوع نمايش تصويري اطلاعات كد شده بر روي يك سطح فيزيكي، باركد يا رمزينه گفته مي‌شود كه اين اطلاعات را مي‌شود توسط يك ابزار بازخوني كرد. باركدهاي اوليه اطلاعات مورد نظر رو به صورت يك دسته از خطوط ذخيره مي‌كردند كه اين نوع باركدها رايج‌ترين نوع آن‌هاست و از حدود سال 75 هم در كشور ما، استفاده‌ي از آن در فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي باب شد و حتما روي كالاهاي مختلفي كه خريداري مي‌كنيد اين نوع از باركدها را ديده‌ايد. اين رمزينه‌ها براي اولين بار در حدود سال 1365 در يكي از فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي آمريكا جهت چك كردن موجودي انبار به كار گرفته شد ولي امروزه علاوه بر اين نوع باركدها، باتوجه به نوع استفاده از آن‌ها حتي شاهد به كارگيري باركدهاي دو بعدي و سه بعدي هم هستيم، باركدهايي كه به سادگي دنيايي از اطلاعات را بر روي رايانه و يا گوشي همراه شما منتقل مي‌كنند.

كاربردهاي QR چيست؟
استفاده‌ي راحت و توانايي ذخيره‌ي حجم زيادي از اطلاعات باعث شد تا اين رمزينه به طور چشمگيري در زمينه‌هاي مختلف رواج پيدا كند كه امروز به برخي از كاربردهاي رمزينه مي‌پردازيم، با استفاده از QR اطلاعات در يك چشم بهم زدن در صفحه گوشي شماست، شما با داشتن يك گوشي هوشمند يا حتي غير هوشمند و ريختن نرم افزار باركد خوان روي تلفن همراه‌تان، مي‌توانيد به راحتي اطلاعات رمز شده روي تلفن همراه خود ببينيد. براي استفاده از اين نرم افزار، فقط كافي است كه دوربين موبايل خودتان را براي چند ثانيه روي اين باركدها نگه داريد تا نرم افزار، اطلاعات آن باركد را براي شما، آشكار كند. تصور كنيد كه داريد يك كاتالوگ از يك شركت توليد كننده‌ي لوازم خانگي را ورق مي‌زنيد كه يك وسيله توجه شما رو به خودش جلب مي‌كند، شما به راحتي مي‌توانيد با گرفتن دوربين موبايل خودتان روي باركد در صفحه‌ي مورد نظر، اطلاعات مربوط به آن كالا را روي گوشي خودتان مشاهده كنيد و يا حتي به صفحه‌ي همان محصول در اينترنت دسترسي پيدا كنيد و بلافاصله آن كالا را خريداري كنيد.

يكي از كاربردهاي مفيد اين رمزينه‌ها، استفاده در كارت ويزيت‌ها مي‌باشد، يعني از اين به بعد اگر روي كارت ويزيت همه، اين كدها باشد، وارد كردن شماره تلفن ثبت شده روي آن كارت يا حتي ذخيره‌اش در دفتر تلفنتان در چند ثانيه انجام مي‌شود، حتي مي‌شود گفت كه حجم اطلاعاتي كه شما با يك كارت كاغذي 9 سانتي متري حاوي رمزينه، به مشتريتان انتقال مي‌دهيد، مي‌تواند خيلي بيشتر از يك كارت فاقد آن باشد. يكي ديگر از كاربردهاي باركدهاي QR در موزه‌ها و مكان‌هاي توريستي هست كه مي‌شود به سادگي اطلاعات مربوط به آن مكان خاص و يا لينك‌هاي اينترنتي مربوط به آن را روي اين باركدها ذخيره سازي كرد و بازديد كننده‌ها، با استفاده از گوشي‌هاي خودشان مي‌توانند اين اطلاعات را روي تلفن همراه خود مشاهده كنند. حتي مي‌توانيد باركدهاي روي بعضي داروها و مواد بهداشتي كه به آنها شبنم هم گفته مي‌شود را با اين نرم افزارها بخوانيد و از صحت تاريخ و سلامت دارو اطمينان حاصل كنيد.